31 jaanuar, 2010

Söömisest. Ja mitte ainult.

Sööklast olen põgusalt enne ka rääkinud. Aga eks aja jooksul tekib rohkem tähelepanekuid.

Üks asi, mis on kummaline: kõike peab kõrrega jooma. Piima, vett, mahla, limonaadi. Tore, et nad teed ja kohvi kõrrega ei joo, eksole. Aga noh, selle üle ma ei imesta. Enamasti on need vist ameeriklased. Kuid jah, jääb arusaamatuks, miks isegi piima peab läbi kõrre imema. Kõike peab läbi kõrre imema. Eestlasena ütleks, et okei, mahlast ja limonaadist ma saan veel aru... Kuigi kõike saab ju normaalselt klaasist juua, ei ole probleemi.

Toiduvalikust. Üldiselt on siin päris hea valik. Alati on saada värsket salatit, kirsstomateid, riivitud porgandit, kurki, sibulat. Soojadest toitudest pakutakse hommikul täidisega omletti. Täidise saad ise valida (liha ja juurikaid ja juustu) ja onu siis küpsetab sulle. Ma pole veel omletti proovinud, aga peaks. Onu on alati väga jutukas, möla jookseb. Ja see tundub mustade teema olevat vahepeal :D Aga sellest edaspidi.

Hommikul saab ka putru. Saadaval on kodujuust ja jogurt, konserveeritud puuviljad. Lisaks on scrambled eggs (midagi munapudru taolist vist), mõni hommik on praevorstikesi ja mingeid muid praetud asju saada. Nojah, neid ma küll hommikuks süüa ei suuda. Teinekord on ka rohkes õlis praetud vahvleid. Ka pannkooki saab. Teinekord on need ka šokolaaditükkidega.

Lisaks on muidugi bagelsid. Neid on kattega ja mingi täidisega. Neid saab röstida ja siis neile näiteks cream cheesei või moosi või peanut butterit peale määrida. Ainuke häda on, et nad on jube suured... ma heal juhul sööks pool ära. Nii et ma neid väga ei söögi, ainult siis, kui leian kellegi, kellega poolitada.
Mingeid muid saia-leivalisi on ka, aga noh... see on siin """""tume leib""""".

Lõuna ajal saab enamasti mingit liha koos lisanditega (riis või ahjukartul). Ausalt öeldes igatsen kõige tavalisemat eesti keedetud kartulit. No teate küll, ainult sool ja vesi ja kartul. Ei mingit praadimist.

Siis on siin panini station ehk lett, kust saab paninisid.
Tegu siis lihtlabase võileivaga. Sai, juust mingi liha (kalkun, sealiha jne), sai. Ühe korra olen proovinud, aga siis suutsin ka alla poole ära süüa, sest see on nii suur. Parimal juhul tuleb jällegi jagada kellegagi. Aga see polnud väga hea ka mu arust. Mitte nii hea, et uuesti proovida.

Päris palju on erineval moel mingeid juurvilju. Kahjuks enamik on muidugi õlis töödeldud. Aga osa on vist lihtsalt hautatud. Porgandid, juursellerid, sibulad... Tofut on. Selles suhtes igav ei hakka, et midagi ikka leiab.

Suppi on ka saadaval, 2 sorti tavaliselt. Olen proovinud brokolipüreesuppi, mis oli päris hea. Meenutas seda, mida nad Suudlevates Tudengites pakuvad. Eile proovisin tomatisuppi, mis oli ka täiesti söödav. Muidugi mitte nii hea, kui Kerttu tomatisupp :D

Siis on veel kaks letti, mida mina külastanud pole. Ja seda sel lihtsal põhjusel, et ühest saab pitsat ja hot dogi ja muud taolist; teisest saab friikartuleid ja burksi. Käsi südamel, ma pole siin ühtegi burksi hambaid löönud ega ühtegi friikartulid suhu pistnud, pitsast rääkimata. Kuigi pitsa pidavat hea olema.
Siiski, kui vaadata ümber ringi, kuidas nad burksi-friikartuleid ja muud friteeritud värki söövad, siis läheb isu ära. Ja kui mul ON võimalik süüa KIRSSTOMATEID ja värsket salatit nii kuis süda lustib, siis ei kutsu burksi manu nagunii. Ilmselt proovin kunagi põhimõtte pärast ära.

Burksiga seoses on silma jäänud, et mustad söövad seda eriti palju. Et kui 5-6 musta neiut kuskil lauas istuvad lõuna- või õhtusöögi ajal, siis on raudne laks, et on burks, friikartulid, limonaad ja veel hunnik friteeritud asju. See on neil vist rahvussöök.
Eks valged söövad ka seda muidugi. aga nad vist söövad natuke teistmoodi.

Ja noh, välismaalasest üliõpilase tunned alat ära salatikuhja järgi :D


Isikkooseisust nii palju, et ega rassism ja klassivahe kuskile kadunud pole... vist. Mitte et ühe koolisöökla järgi põhjapanevaid järeldusi teha saaks, aga 99,9% köögitoimkonnast on mustad. Manager on valge. Ja üks tädi, kes söökla ukse juures su kaardi läbi tõmbab, on ka valge. Et jah...

No ja siis on magustoidu sektsioon. Seal on alati küpsiseid. Siis on siuksed... magusad pätsid, mis on tehtud nendest hommikusöögiviguritest. Ilgelt magusad. Ühest korrast piisas. Siis on mingeid koogiviile. Brownie'sid. Ja siis need kuulsad cupcake'd sinise või roosa või kollase kreemiga.

Me Helenaga olime mõni aeg tagasi vaprad ja võtsime ühe pruuni cupcake'i sinise kreemiga. Ei olnud suurem asi elamus. Ma olen päris kindel et nii cupcake kui kreem olid mingist pulbrist tehtud, nii et suht mõttetu. Magus küll, aga mitte kuigi hea.

Tegelikult on veel taimetoitlaste sektsioon. Ühe korra olen seal käinud, oli päris hea. Natuke teistmoodi valik.

Ja kel söökla üle viskab, sel on alat võimalik minna muudesse campuses asuvatesse söögikohtadesse. Mõtlesin, et peaks kunagi sushit proovima siin.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar